Borang Rayuan BR1M 2.0 Online

Photobucket Pictures, Images and Photos

Cara Semak BR1M 2.0

Anda sudah menyemak keputusan bantuan BR1M 2.0? Jika belum anda boleh melakukan sedemikian dengan melayari link yang saya sertakan di atas. Kepada yang masih belum memohon, saya terbaca di Bharian Online bahawa Kerajaan memutuskan bahawa pendaftaran Bantuan Rakyat 1Malaysia 2.0 (BRIM 2.0) ditutup pada 15 Mac 2013, kata Menteri Kewangan Kedua, Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah.

Jadi ada masa lagi untuk kepada mereka yang masih belum memohon untuk melengkapkan borang BR1M 2.0 tersebut sebelum 15 Mac 2013 ye.

Kepada mereka yang tidak berjaya, anda boleh membuat rayuan seperti maklumat yang tertera di bawah.

BORANG RAYUAN BR1IM 2.0 DAN CARA BUAT RAYUAN BR1M 2.0

Cara Mendapatkan Borang Rayuan BR1M 2.0

Anda boleh mendapatkan borang rayuan bantuan rakyat 1Malaysia di mana-mana cawangan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) dan isi borang tersebut selengkapnya sebelum dihantar semula ke LHDN tersebut. Atau lebih mudah anda klik link di bawah untuk dapatkan borang rayuan yang dimaksudkan.

Borang Rayuan BR1M 2.0

Talian Hotline Pertanyaan Rayuan BR1M 2.0

Talian Hotline BR1M: 1-800-222-500/ 1-800-88-2716

Talian Khas BR1M: 03 8313 8987/ 03 8312 8988/ 03 8313 8989

Emel BR1M: br1m2@treasury.gov.my

18 comments

    • Sarina Bt Mohamad Yazid says:

      memg tk lpas…lgipon klau bgi dpt ponn ikot rezeki…ada kwn saya suami isteri dpt…sakit jgak hati….kn…
      lpas tu dpt lg duit rm100..ade menteri bg….dah la saya keja gaji tk smpai seribu…..tnggal kt kuala lumpur..ade 3 tnggungan pulak..tk pyah lah susah2 nk g undi nti….

  1. Sarina Bt Mohamad Yazid says:

    dah mohon tpi tk layak sbab suami dah dpt..tpi ada kwan tu suami isteri dpat..pelik tk???mcm tk adil je….memg cnfirm tk prgi mngundi la tok kali ni……

  2. mohd faezal says:

    sy pun x penah dapat..padahal sy pun keje ngan kerajaan..yg peliknya,org yg gaji & pangkat lagi besar boleh dapat plak..sy yg anggota bawahan ni bley x dapat..mcm x telus la diorang punya pengurusan tu..dua kali mintak,dua kali dia reject..padahal mmg cukup syarat pun sebab gaji ciput je..tapi dia kata x layak jugak..penipu btol..!!

  3. cici says:

    diorang ckp permohonan bertindi,sdgkan sya isi 1 borg je?mcm mna tu?diorg suruh buat rayuan d lhdn,dahlah lhdn tu jauh dr tpt sya……

  4. cici says:

    sya x tahu tu x dp sebab surat x sampai2 pn…tlpn d lhdn bru diorg bg tahu kna tolak.mcm mana mahu buat rayuan tiada surat pn sampai????????????????????????????????????????

  5. intan jalilah says:

    Anak saya x dpt BR1M 2.0 Dgn alasan nama telah tersenarai dalam maklumat isi rumah sdgkan saya suami isteri mmg x memohon pun mana2 BR1M.Lgpun kami tau gaji kami mmg x layak untuk memohon biarla orng yg betul2 susah dan memerlukan yg dapat.Tp yg sakit dia kata alasan tu untuk reject permohonan anak saya.Sapa pya kerja…..

  6. Matius bin ikol says:

    Saya dah isi borng tpi …dalam porsis lagi ….skrng dah buln 4 blum ada kptusn lagi …saya tak tahu samda lulus kah tak.

Leave a Reply

CommentLuv badge