Daftar Online Borang BR1M 2.0

Penerima BR1M sebelum ini tidak perlu mendaftar semula manakala penerima Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) yang telah bertukar alamat atau kematian ketua isi rumah, perlu mendaftar semula untuk membolehkan mereka menerima bantuan pusingan kedua yang akan diagihkan awal tahun depan.

Photobucket Pictures, Images and Photos

Pemohon baru boleh mendaftar secara atas talian (online) atau secara manual dengan mengisi borang permohonan BR1M 2.0 apabila pendaftaran dibuka 1 Nov nanti. Borang permohonan boleh didapati secara percuma di :

1-Pejabat Cawangan dan Pusat Khidmat Lembaga Hasil Dalam Negeri
2-Jabatan Pembangunan Persekutuan
3-Jabatan Kebajikan Masyarakat
4-Jabatan Penerangan serta agensi kerajaan
5-Dimuat turun melalui laman http://www.hasil.gov.my/indexbi.php

Muatturun Borang BR1M

https://ebr1m.hasil.gov.my/manualpengguna/borangbr1m2.pdf

Muatturun Borang BR1M 2014

https://ebr1m.hasil.gov.my/manualPengguna/Borang Permohonan BR1M 2014.pdf.

Daftar online BR1M

https://ebr1m.hasil.gov.my/

Antara kriteria penerima BR1M 2.0 yang layak memohon bantuan RM500:

1) Ketua isi rumah (lelaki atau perempuan) berpendapatan kasar bulanan RM3,000 ke bawah. Ia merangkumi individu yang telah berkahwin, termasuk yang tinggal bersama ibu bapa.

2) Ibu atau bapa tunggal yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah serta individu bujang yang mempunyai tanggungan berumur 20 tahun ke bawah di dalam rumah yang sama.

3) Warga emas sebatang kara berumur 60 tahun ke atas (lahir 1953 atau sebelumnya) dengan pendapatan kasar bulanan RM3,000 ke bawah juga layak memohon. Sumber:BERNAMA

58 comments

  1. sitti salmiah says:

    sya tlah dpat thun lalu,,tpi pas sya rujuk blik layak @ tdak,,sya tak lyak bab gji 3000,,sya mau tau,,mcm mna sya mau dpat gji sbnyak tu,,sdng kn sya,,cuma krja mkan gji jak,,RM18.00 sehari..slip gji sya bgi jga,,trang2 lgi sya gji RM600 lbih jak,,,sapa ble tlong sya nie…

  2. mohd khairul nizam bin bachok says:

    dari tahun lepas sy memohon bantuan 1 malaysia,tapi tidak pernah dapat apa-apa berita,sedangkan pendapat sy tidak melebihi rm3000,sekarang bantuan 1 malaysia 2.0 kembali,saya masih tidak dapat bantuan tu,saya cuba pulak mengisi borang secara online,tapi tidak boleh kerana pengesahan BR1M telah wujud..

  3. Malai Yati Binti Talip says:

    Baru ja isi borang online, harap-harap dapat la. Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan. Dan Janji Ditepati. Terimakasih PM.

  4. HAYATI says:

    salam semua…saya nak tanya .suami saya kawin lain .dan dia dah isi borang br1m .tampa pengetahuan saya…adakah saya layak isi borang dan mendapat bantu rm500 itu…..

  5. steeven rooben says:

    saya dapat br1 malaysia rm500.pertama kali dan yg kedua tak dapat….di suruh isi borang rayuan dan akan di bagi tahu selepas april 2013,kenapa sampai kena tunggu lama untuk tahu keputusan…dan gagi saya dibawah 3000.dan mempunyai 5 anak…dan juga ibu saya yg ber umur 80 tahun masih belum dapat suratnya…bila telephone memang tak dapat dihubungi…kenapa teruk sangat sampai nak dapat duit ini…kalau boleh cepat kan prosesnya memang senang bagi beban keluarga saya….yg benar ahli barisan nasional…019-3788358…

  6. PALANI says:

    I NAK TAHU SEDIKIT.AS I KNW ADA SEORANG IBU TUNGGAL YANG BERUMUR 50 THN BERWARGANEGARA MALAYSIA TETAPI IC DIA MERAH….ADAKAH DIA LAYAK UNTUK TERIMA RM 500????

  7. PATHMA says:

    Kali pertama saya terima surat pada tarikh yang sesuai, tapi kali kedua saya terima surat tetapi tarikhnya sudah lepas 1 minggu. Macam mana saya boleh dapatkan BR1M 500/-?

  8. Pusphalatha says:

    saya Paruvathii @ V Parwathi K/P 400426015078 tak faham kenapa nama saya tersenarai dalam maklumat isi rumah yang lain. tolong nasihat

  9. Shaam Durai says:

    Tahun lpas i n my mother dpt,kali ni dpt tak? Lg satu kta punye alamat sama je..tak payah isi smula kan..gov hntr surat dkt rmh utk semakini maklumat n akaun no smula..kta tak tukar mane..ape i nk buat skrg

Leave a Reply

CommentLuv badge