Sinopsis Drama Sehangat Asmara

8.12.2012 | 11:10

Sehangat Asmara ialah novel karya Aisya Sofea bakal diadaptasi dalam bentuk drama, pelakon heroinnya Rita Rudaini bersama pelakon Adi Putra dan Fahrin Ahmad. Pastinya ramai peminat novel sudah membaca kisah Sehangat Asmara ni, kisah cinta tanpa restu keluarga antara Kamilia Najwa dan Zainal Arief.

Photobucket Pictures, Images and Photos

Drama Sehangat Asmara ni diarahkah oleh Feroz Kader, tarikh tayangannya pada 7 Januari 2013, di Astro Mustika HD 134. Nampaknya drama Sehangat Asmara menggantikan Adam dan Hawa le ni kan..

Cerita dan skrip ditulis oleh Aisya Sofea / Eenaz Mokhtar / Rozie Rashid

Sinopsis Sehangat Asmara

Sinopsis dan jalan cerita dalam novel, mengisahkan Kamilia Najwa atau Kay yang melanjutkan pelajaran di London, bertemu dengan Zainal Arief. Kay seorang gadis yang agak sosial, Zainal telah jatuh cinta dengan Kay dan mahu merubah hidup Kay yang hanya hanyut dalam dunia sosialnya. Mereka berkahwin di luar negara tetapi perkahwinan mereka tak direstui oleh keluarga.

Zainal balik ke Malaysia terlebih dahulu tetapi Zainal menghilangkan diri meninggalkan Kay yang sedang hamil anak mereka di luar negara. Kay sangat rindukan Zainal tetapi suaminya tu tetap tak muncul, Kay dibawa pulang ke Malaysia oleh keluarganya dan mereka memaksa Kay lupakan Zainal.

Setelah 9 tahun berlalu, anak mereka sudah membesar barulah Zainal muncul untuk menuntut hak sebagai bapa kepada anak perempuan mereka, Misya. Zainal ternampak wajah Kay dan anak perempuan mereka dalam sebuah majalah dan dia tidak menyangka ada seorang anak perempuan. Kay menyimpan dendam pada Zainal dan tak mahu membenarkan Zainal menghampiri Misya kerana meninggalkan dia selama 9 tahun tanpa kabar berita.

Apabila Zainal mahu membawa kes ke mahkamah barulah Kay lembut hati membenarkan Zainal bertemu anak mereka. Hubungan mereka kembali rapat dan Zainal masih ada perasaan cinta lagi dengan Kay, sedangkan pada ketika itu keluarga Kay mahu Kay berkahwin dengan Azman. Zainal mula meraih cinta dari Kay semula kerana mahukan keluarga yang bahagia dengan Kay dan anak mereka. Misya pula sedah rapat dengan Zainal, demi anak mereka Kay hidup semula dengan Zainal walaupun dia masih lagi berdendam dengan Zainal.

Kay masih tertanya-tanya mengapa lelaki itu meninggalkan dia selama 9 tahun tanpa kabar berita. Rahsia terbongkar apabila Kay bergaduh dengan adik Zainal kerana Kay masih menuduh Zainal sebagai lelaki tak bertanggungjawab kerana meninggalkan dia selama ini.

Rupanya Zainal meninggalkan Kay dan pulang ke Malaysia kerana dia telah diugut oleh bapa Kay yang kaya dan berpengaruh. Bapa Kay mengaku akhirnya yang dia menjadi punca Kay dan Zainal berpisah, tetapi bapa Kay sudah insaf dan mahu Kay dan Zainal berbaik semula.

Ye happy ending akhirnya Zainal dan Kay hidup bahagia dengan anak mereka Misya.

Para pelakon Sehangat Asmara
Kamilia Najwa- Rita Rudaini
Zainal Arief – Adi Putra
Pelakon Fahrin Ahmad pun ada mungkin dia bawakan watak sebagai Azman.

4 comments


  1. kak ieda
    December 8, 2012 | 12:19 PM
    Reply

    wahh hebat nie
    sukee adi dan rita nie
    aduhhh baru je nak buang astro 134 tuu
    ekekek kena sambung balik lah langgan walau A&H dah habis
    pandai tulll astro nie kannnn ! ;))
    kak ieda recently posted..SARAP LEWAT TETAP HEBATMy Profile


  2. lily @ MamaQistina
    December 8, 2012 | 3:15 PM
    Reply

    Macam best ni..
    suka dengan pelakon² tu..
    tapi ktorg tak langgan Astro mustika..


  3. Ibu Mifzal Arsyad
    December 9, 2012 | 6:55 AM
    Reply

    wah…novel yg sy paling suka…antara novel aisya sofea ni…bila diadaptasi dlam drama mmg sgt2 x sabar nak tgk…

    ps : mohon share juga ya sinopsis ni :)
    Ibu Mifzal Arsyad recently posted..Siaran Langsung Separuh Akhir Piala AFF Suzuki 2012 (Malaysia Vs Thailand)My Profile


  4. ohcikgu
    December 11, 2012 | 11:23 AM
    Reply

    mesti ramai orang perempuan suka tengok cerita ni..
    ohcikgu recently posted..Why you must be a leader?My Profile

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge