Perkataan Pertama Adam!!!

Tengah operate kucing mainan

Adam sekrang genap berusia 1 tahun 1 bulan 24 hari. Banyak dah perlakuan dan perbuatannya yg mencuit hati abah, ibu dan kakak2nya. Last week aku ajar adam sebut satu, dua, TIGAAA!!!! tp Adam sebut GAAAA!!!! hehehehe lawak2, budak2 ni pantang di ajar, mesti senang je dia ikut. Kalau aku eja S U S U..Adam akan jawab TUTU!!!! Tapi kalau sebut ABAH, memang lancar je, aku perhatikan semua anak2 ku akan lancar sebut nama Abah dari nama Ibu, hehehhe nasib badan le ibu….hahahahha

Siannya nangis2 tak bleh kuar
Tertonggeng2 bawah tu

Aritu ntah macamana masuk bawah kerusi ni, biasa dia akan observe kakak2 dia main nyorok2 bawah kerusi ni. So masa tu aku tgh tgk TV, tetiba je dgr adam nangis, rupa2nya dah ada bawah kerusi dan dia tak boleh nak keluar. Mana taknya, bawah¬†tu dahla¬†sempit, pastu dia berdiri keluar dari situ, sah2 la terhantuk kepalanya…Hmmm banyak dah kepandaiannya, pastu suke tarik rambut kakak2 dia..kalau ibu marah kakak2 mesti Adam join ibu..hhahaha…

BACA  Hujan dah turun, jom ke IKEA

5 thoughts on “Perkataan Pertama Adam!!!”

  1. alamak… nak gelak ke nak tak ni… kesian pun ye.. tapi lucu… budak2 mesti camtu kan. kalu dah masuk celah memaner, susah dan tak reti nak kuar balik.

  2. aik, adam kita sebaya ek??owh, dah pandai ikut apa yg kita sebut ek…adam sy pun pandai sebut abah..lembut je…panggil mama time menjerit je..hehe….

  3. tulah niezza, klu senyap tu msti ade aktiviti latu..

    a;ah sebaya aanie, hehehhe semua anak abah ek, bila nk susu dan lapar baru jd anak ibu hehehe

  4. baby mmg akan sebut bapaknye dulu kan..kesian maknye nie hah..hihi

    anak aku tu pun dah pandai merayap sampai bwh meja..lps tu terhantuk.. kalau dia terhantuk tu plak jgn ditegur konon2x kesiankan dia..kalau tegur dia nangis..kalau buat taktau aje, dia ok sambung main balik..hehe

  5. anak yaya pun lancar je sebut ayah tapi bila sebut ibu bunyi camni …a..bu… macam abu je bunyinya..

    salam kenal…follow sini..

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: