Soalan yang suami malas nak jawab…

Sebenarnya aku ada banyak soalan yg suami aku kekdg malas atau menyampah nak jawab. Antara soalan2 yang menyentuh isu keperibadian dan sensiviti seorg isteri dan suami ialah isu naik berat badan atau perbezaan aku dgn para artis atau org yg lalu lalang depan mata. Ade skali tu aku tgk program SITI kt ASTRO kan, perbualan dia lebey kurang mcm ni;

Aku : Eh Dato’ Siti ni nmpk berisi ek bang??
Suami : a’ah nmpk gemuk sikit lah dia..

Ceh ceh ceh dlm hati aku ade harapan soalan seterusnya ni…

Aku : Badan aju mcm dia tak bang????
Suami : Eh takla aju kurus sikit dari dia…

Ceh ceh ceh kembang dah montot ni, idung usah katala kan… hehehehhee..

Hari2 aku duk tya kt suami, aju nmpk kurus ke gemuk bang??? suami aku akan cakap, ha dah start dah…mula lah tu, hari2 tnya soalan ni, abang malas nk jawab lah…ala mencik la mcm ni..bukannya susah nk jwb pon kan..ye atau tidak je jwpn dia, itupon taknak layan…

BACA  Berat badan turun 12kg selepas bersalin

7 thoughts on “Soalan yang suami malas nak jawab…”

  1. soalan mcm tu mmg suami malas nak layan, sekali dua tanya ok lagi, kalau selalu sangat mmg dia bosan kan.

    Tapi rasa ye juga, mungkin sbb dia tak kisah kita gemuk ke kurus ke, asal jgn keterlaluan, tapi kita asyik tanya je, rasa mcm kita tak percaya dia kot. Mungkin itulah pandangan dia…ini dari pengalaman sendiri sebenarnya..:)

  2. abah kite slalu cakap kat mak kite,
    kalau makan sikit mcm mana pon, tetap tak kan boleh kurus dah. sebab badan memang macam tu. kesian mak kite, hehe =)

  3. Suami sya akan jawab “Mama gemuk” klu tak taya pun mmg dia jawab gitu. So sy mmg mlas nak tya. Heeee.

  4. Yus and huda : hehhe pasni takleh tya kerap2 la ek..mmg bosan dgr solan mcm tu slalu

    Kami dan mereka : mak awak sama nasib mcm kita

    Kasehku : Takpe kaseh, motivasi tu

    Nurul : hehhehe mungkin tidakkk

    Bob ; Salam kunjungan, TQ

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: