Kicap mempengaruhi warne kulit anak?

Kicap feveret satu malaya

Kicap adalah bahan penyedap makanan ku sejak kecik2 lagi, jenama yg aku suke semestinya kicap manis kipas udang…kalau mkn telur rebus, ikan goreng, nasi goreng, nasi putih, meehun goren, mee goreng, mesti letak kicap ni, kalau tak tak sedapla rasa makanan aku itteww!!!

Dari kecik, masuk asrama, masuk universiti, kahwin, keje mesti cari kicap ni..kalau kt asrama tingkatan 4/5 dulu aku digelar ‘ratu kicap’..sebab gi dewan makan bawak botol kicap ni, yelah mkn ikan lemas lah, ikan jeketla..tak lalu kan, that’s why kene letak kicap jugak…unless hari Jumaat, makan syeedaapp!!! Nasi ayam tomato!!! agak2nya asrama la ni mcm tu jugak ke ekkk???/

Sehinggalah aku mengndungkan ketiga2 anak ku ini…Hubby aku kan ala2 hitam manis orgnya..dia taknakla dengan aku memakan kicap ni menambahkan lagi kehitam manisan kulit anak2ku ini…hehehehhehe…Hubby aku akan tegur kalau aku mkn kicap ni kerap sgt…skali skala bolehla katanya..ala boleh minum soya kalau nk kontra balik bang!!! hehehhe member bengang jek!!!  yg aku nmpk, hanya Najiha sahaja yg berkulit putih, manakala Najwa dan Adam sedang2 aje kulitnya…

Pada aku kicap tu tak beri kesan lah kot, yg pastinya gen dan baka ibu dan abah ni yg mempengaruhi genetik anak2…hehehhe sekadar selingan pagi hari…

BACA  Si Bambam saya demam pulak

7 thoughts on “Kicap mempengaruhi warne kulit anak?”

  1. suka makan kicap ye? teringat pada anak2 sedara izan kalau takde kicap takleh makan nasi. lauk sedap mana mak dia masak…kicap jugalah yg dicari.

  2. sy suka kicap MH Mohamad keluaran kelantan…klu balik kltn mesti cari kicap ni bwk blk kl..kicap lain x lalu…hehe..

  3. hehe, tula cam lawak jerk kan kicap pon boleh tentukan kaler kulit anak, kalau dah mak paknyer kulit waran tuh, takkan anak kaler lain yer tak.hihi

  4. izan : betul izan, klu takde kicap tak selera nak mkn

    aanie : oo yeke aanie? lehla pos kt aju nnti hehehhe

    iduraz: hehehhe tu yg klako tu, tp kita layan kan jekla, kang majuk susah hihihi

  5. Betul tu, kicap tak mempengaruhi kulit anak yg kita kandung sebaliknya ialah gen ibu dan ayah nya…ye dak 😉

    Latest n3: Lagi Gambar ‘Si Comel’!

  6. hehe..sdp tu mkn ns panas2 ngn kicap…sama la, ms preknen dlu husben bising2 bl mkn ns ngn kicap..risau kulit ank dia gelap nt… alahai… msti kulitnya ikut mak n ayah dia, ye x.. dh kulit pn idok ler cerah sgt..hehe

  7. hani@debumelukut

    aduhh kenapalah tulisan ni warna kuning? Mata tua akak ni berpinar pinar jadinya..hehehe
    ok, bab kicap tu..kulit anak ikut kulit makbapak dia lah..mana pulak ikut kicap…ada org cakap makan air soya untuk dapatkan anak putih..entahlah.
    putih atau hitam ,anak itu anugerah dr Tuhan,syukur alhamdullilah dapat anak kan?

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: