Telur Dadar Bermayonis

Telur dadar bermayonis

Okeh, nk kongsi cara2 nk buat telur dadar bermayonis pula ye…mesti ramai yg dah try kan..ini my first time try resepi nih..tu pon tgk iklan mayonis yg ade Sheila Rusly tu kan…Bahan2nya???

Bahan2nya

Telur ayam la ye, telur lain tak pernah try lagik hehe
Mayonis skit
Hirisan Bawang besar
Secubit Garam
Telur Ayam

Pukul telur hingga sebati…kemudian masukkan mayonis tadi…Tapi saya ni dah terbalik, telur tak pukul lagi, masuk pulak mayonis tu, takpela jnji kacau sebati sudah…masuk dlm perut sebati jugak kan hehehe

Masukkan Mayonis
Cap Lady’s Choice

Kemudian kacau lagi…masukkan bawang dan secubit garam tadi ye cik dan puan2..taraa mcm ni ha rupa dia

Dah masukkan mayonis tadi, rupa dia putih skit
Masukkan bawang tadi

Dah siap utk dihidang…senang kan..Bebudak suke sangat!!! Makan dgn nasik panas2…sedap…emmm lapar pulak rasanya..tapi nak terbalikkan terlur tu hati2 ye, sbb sedikit lembut, kalau tak hati2 nnti pecah…

BACA  Rodeo Steak House, Prima Sri Gombak

13 thoughts on “Telur Dadar Bermayonis”

  1. Kakak pun dah selalu buat. Resepi mudah katakan… tapi hubby kakak kurang suka… Anak-anak teramat sukalah….

  2. Bila letak mayonis telur tu lembk sikit, memang kena hati2 masa nak balikkan. Tapi memang sedap!!

  3. e_da: slmt mencuba ida

    mama_tisya: sedap kan…

    hani: harus coba kak

    Kakzakie: betul kak, bebudak suke benar

    syani: a;ah lembik, tu yg kene tggu garing skit baru balikkan

    mrs redzuan: hmm gebu

  4. selalu cuba tapi takdelah gebu sgt pun mcm sheila rusly buat tu..bila dah sejuk,dia kemek jer..hehehe

  5. ila: anak2 saya mkn tak nyempat nkk tggu sejuk ila…hmmm berebut2 3 beradik tu

    chichi; hehhehe

    huda: hmmm nnti try tau

    iella: mmg sedap

    wani: nnti insya allah aju join ye

    aanie: mkn byk2 pon sakit perut kan aanie, berak2 hehehe

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: