Kalau raya mesti air takde..

 Sumber google
Ini masalah yang dihadapi di kampung aku di Pahang..
Lebih spesifik lagi Felda XXXXXX, Triang..
Lebih spesifik2 lagi diuruskan Jabatan Bekalan Air BERA…
Rasanya Felda Purun ke Triang, dah masuk dlm Rancangan 360 kt TV3 tu..
Dah selesai masalahnya..harap2 bekalan berpanjangan ke hari ini..
Merdeka dah 54 tahun weiii
Janganlah kera di hutan disusukan..kan…
Harap2 tahun ini masalah yg sama tidak berulang lagi..
Tadi tipon mak kata air ada..
Felda sebelah yg takde air..
Dia buat lagi..Bayangkan nak raya air takde
Time tu anak beranak berkumpul ramai2..
Nak mandi, makan, minum, basuh baju bla bla bla
Pelik kan??? Sabor jela…
Minta2 pihak berwajib atasi masalah ini…
P/S : Pagi ini hujan kan, mungkinkah malam tadi Lailatul Qadar..malam ke 27.. wallahualam
BACA  Minggu yang sibuk

6 thoughts on “Kalau raya mesti air takde..”

  1. Susahkan bila air tak ada. Raya pulak tu.

    Semoga orang yang membekalkan air tu peka dan ambik berat kesusahan pelanggan2nya.

  2. akak, samela umah PIl huda kat kg.gajah ni pun selalu gitu, air berkurang disbbkan sume cucu cicit balik ke kg masing2..air x cukup bile cuti raya 🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: