Daun semambu mengubati chicken pox

Kat tepi rumah je

Jiran yg tunjukkan

Image dekat

Lohai rupanya tepi Umah aku ni ada pokok semambu ni, smlm borak2 ngan jiranku, dia jugak tolong ambilkan sebab pokoknya tinggi. Baru tau rupa semambu ni…Masa Najwa aritu taktau lg, takpela dia pon dah sihat, rezeki Najiha ;)…

Bagi yg tatau lg daun semambu cmne, inilah rupa bentuknya..syukur alhamdulillah jumpa jugak daun ni…tq pada wani sbb bg info psl daun ni..daku rebus daun ni Dan mandikan ngan air suam, mana maunya mandi ngan air sejuk, melolong la dia :)…

BACA  Menu rumah terbuka Aidilfitri simple tapi sedap

16 thoughts on “Daun semambu mengubati chicken pox”

  1. kak, masa bln 10 thn lps fiza kna serentak ciken pox ngan darwisy..tp darwisy kena dlu..hubby lah gi taman warisan p16 yg kt restoran tu mtk pak guard nak amik sikit daun tu..ps darwisy dh lega pegi lg sebab sy plk yg kena..hahaha..

  2. Aah itu la rupa daun semambu. kalau kat rumah india mesti ada daun ni. letak kat bwh tilam dia, bantal dia sekali.

  3. sama2 aju….lg satu petua, ramas2 daun ni brsama bedak sejuk & letak kt tmpt CP tu, buat masa CP dh nak kering utk elak gatal & cepat kering. baunya mmg busuk skt tp ubat kn…

  4. izan pun baru tgk kat sini utk pertama kali huhu. dulu dgr nama dok pk kan daun buluh haha,tak logik langsung..tu kan bamboo ni semambu hihi

  5. sofia kena chicken pox seminggu nak raya. jenuh kami mencari daun semambu ni. last2 ada orang india tolong ambilkan. sebab pokoknya dah tinggi melayut 🙂

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: