Perempuan mana tak suka bunga? Ke Nurseri Sungai Buloh

 

Bunga2 ni semua di jual di sepanjang jalan Sungai Buloh, kalau diikutkan nak kata dekat sngat tu takla dari rumah daku ni, dalam 30 minit tu bleh la smpi ke sana kan..hehehhe..suke sangat mencuci mata dengan melihat keindahan ciptaan Allah ini, cuba bgtau, perempuan mana tak suke bunga kan? hehehe
Memang rambang mata uolss!!
Macam2 kaler ada, tapi daku pelik skit, bila kt nursery ni  kemain segar bugar lagik munger2 ni, cuba beli dan bawak balik umah tengok, heheheh…specially daku ni, suke beli bunga tp nak maintain tu bercinta gamaknya hahahhaa…
Serius cantik2 tengok bunga orkid ni, boleh letak dalam rumah tau bunga ni, bunga yang dah kembang tu akan bertahan selama 3 bulan tuuuu…harga dia RM30 sepokok, nak beli dah aritu tp daku takut dia mati di tangan daku yang perajin ni, jadi lupakan dulu niat murni itu hehehehe
Alahai, ni kalau mak tengok ni seronok kemain kekdahnya..nak beli buat hadiah untuk mak pon takpe, bila mak dah bela cantik2, bagi beranak byk2 anak2 pokok tu, kita amik sikit bawak balik umah sendirik ehhehe…
tangan mak memang sejuk, tanam apa pun menjadik. daku ni tanam serai pon mati, mak pernah tanamkan serai kat pahang, daku bawak balik KL, mati tuuu, padahal dah banyak anak2 serai tu, mak kata daku tak siram huhuhu. kadang2 betul lah mak kata tu. Apa nak buat anaknya perajin sangat hahaha.
Bunga ros idaman wanita, hubby pernah belikan daku bunga ni waktu konvo dulu hahahha, masa tu baru 2 bulan kawin, aikksss tak konvo lagi dah kawin? hehehe…yelah grade bulan 11, 2003 tapi konvo bulan 8, 2004, sempatla keje jugak 8 bulan sebelum kawin hehehehhe
Oklah cuci2 mata dulu kat sini ye, daku keluar visit arini, nnti ptg2 daku berkunjung ke rumah kawan2 ye, seronok gi visit dapat cuci mata kat luar, seronok keje macam ni, syukur ya Allah…;)
BACA  Group whatsapp "Jom Mengaji"

26 thoughts on “Perempuan mana tak suka bunga? Ke Nurseri Sungai Buloh”

  1. akak ni sebenarnya dah lama berkenan nak buat koleksi orkid kat umah, tapi en. abah cam tak setuju pasal dia kata akak rajin sgt. dia takut nanti dia yg kena jaga sume pokok2 tu…hehehehe. tapi betul, kalo en. abah ada tugasan buat landskap kat kl, dia mesti pegi beli pokok kat sg. buloh. memang banyak jenis katanya

  2. Cantik2 bunga tu…..betul ckp ajumohit klu kat nursery bukan main segar nanti dah bawa blk layu habis……Kak Nurul byk juga beli bunga rose masa festival bunga putrajaya tp semua habis mati…..

  3. betul tu aju,izan suka pokok2 ni tapi ajal tak lama kalau izan yg jaga ehehe..kalau mak kemain menjadi lagi bunga2 mereka.

  4. LiLy @ MumMyQiStInA

    Cantik2 semuanye..
    Lily pun suka bunga..tapi tinggal rumah tinggi2 ni susah sikit nak bercucuk tanam.. 🙂

  5. bunga2 tu memang cantik beb…. kalo bela kat rumah – kena rajin lah kan dan kena beri pprhatian macam kat uersry tu buat… baru elok naiknya pokok tu…..

  6. azni ada gak tanam bunga tp tak hidup..hubby ckp tgn azni panas..tp tanam lada hidup lak dlm pasu kat balkoni tu.. 🙂

  7. akak pun sama aju, tgk kat nursery lawa je bunga tu, bila beli bawak balik, mati aje bunga akak tu…huhu.

    Mmg tak pandai jaga akak ni….huwaaa

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: