Petua Kempiskan Perut

Petua orang tua2
 
Nak bagi petua memangla Cik Senah ko ni tak layak, sebab perut sendiri pon tak kempis2 jugak walaupun macam2 senaman dah dibuat kan. Tapi azam Cik Senah tak pernah luntur tau hahahhaha…Nak jugak berkongsi petua dengan pembaca untuk sama2 kita mempraktikkanya..Walaupun Cik Senah tak pernah mencuba, tapi bila tengok bahan yang digunakan tu nampak logik untuk membantu kita menyelesaikan masalah kaum hawa abad ini…
Kalau tengok asam keping tu, mak Cik Senah minum juga macam tu sebab mak ni darah tinggi, so minum tu dapatlah kurangkan sikit pening2 kepala mak ni. Kalau mak boleh minum, takkanlah anaknya yang berkobar2 nak kurus ni tak bleh minum kan? Ngeee…tapi tak pernah try pulak, lohai…..mesti pahit kan…memanglah benda yang pahit itulah yang elok dari benda2 yang sedap dan manis2 tu.. Sebab semuanya itulah yang mendatangkan penyakit kan kengkawan….
So kat sini jugak dia kasi warning, kalau korang try dan ada rasa kurang enak baiklah direntikan, takut mendatangkan kemudaratan dan mendatangkan kemarahan kepada Cik Senah sebab menyebarkan petua ni hahahhaha….Tapi kalau asam jawa, daun limau kasturi tu kan bahan2 yang memang kita guna dalam masakan harian kan? Insya Allah rasanya tidak memudaratkan…Yang penting janganlah diminum masa perut kosong kot kan, nanti memulas jugak kekdahnya tu….
Jadi semua!!! Selamat mencuba ye…
BACA  Bila Savvy mati enjin di tengah jalan sibuk

30 thoughts on “Petua Kempiskan Perut”

  1. Aju… dari minum daun limau baik minum air limau kasturi tu sedaaap (itulah macam mana nak kempis perut kan aju – nak sedap je)…

  2. TQ Aju!!
    Perot ina pon boncit Aju..
    Padahal anak sorang je..
    Hi3!!
    Tang lain kurus dia naik isi tang perot jerk..
    Hu3!!! Sedey!!

  3. salam,petua2 yg mudah ni yg suka ni…tapi Mazz ni gastrik takut skit nk makan yg masam2 tp klu daun limau kasturi tu tak masam kot kn? thanks for the info…

  4. ada cara yg lebih senang tak aju…..x pun, cara yg lebih sedap…kekeke..nak cantik, tp x sanggup buat mcm2….

    sakit hati tgk perut skrg…huhu..

  5. orang rajin blh la amalkan. kalau kena yang semangat tu kureng e tak payah la. tak smpt perut nk kempis dah naik lg tggi. muahaha…

  6. Memang azam & semangat tinggi tapi cuba sekali dua lepas tu tak teruskan… itu yang terus-terusan membuncit tu… he he hehh perangai Kak Amie ni… apa pun tq kongsi petua ye Aju, nanti kalau datang anginnya boleh cuba…

  7. Memang azam & semangat tinggi tapi cuba sekali dua lepas tu tak teruskan… itu yang terus-terusan membuncit tu… he he hehh perangai Kak Amie ni… apa pun tq kongsi petua ye Aju, nanti kalau datang anginnya boleh cuba…

  8. Memang azam & semangat tinggi tapi cuba sekali dua lepas tu tak teruskan… itu yang terus-terusan membuncit tu… he he hehh perangai Kak Amie ni… apa pun tq kongsi petua ye Aju, nanti kalau datang anginnya boleh cuba…

  9. Memang azam & semangat tinggi tapi cuba sekali dua lepas tu tak teruskan… itu yang terus-terusan membuncit tu… he he hehh perangai Kak Amie ni… apa pun tq kongsi petua ye Aju, nanti kalau datang anginnya boleh cuba…

  10. AMBOIII,KEMAIN LAGI PETUANYA YER..HEHE..

    NASIB BAIK PERUT BUI NI TAK BERAPA NAK BUNCIT,KALAU TIDAK 1 BUNGKUS ASAM JAWA BUI TELAN..KEKEKE

  11. haaa..elok benor la ni aju bg petua…perut fieda ni aju dah naik haaa…tu la asyik duduk jer ngadap laptop ni..perut pun dah naik buncit…

  12. alamak aii.takutlah nak amek air masam2.kita tak berak si sofia yang berak2.huhu.mcm mana nak kempisnie.hehe

  13. Saya tak pernah try lg petua ni.. alhamdulillah la sbb setakat ni sy xda masalh perut buncit selain dr buncit sbb ada baby time prgnant..hihi

    saya rasa ianya maybe disebabkan dari dulu lagi zaman budak2 lagi saya dah terbiasa lps mkn tak minum air.. kdg tu, mkn pg, tengahari br tingat nk minum..hahhahah

    tp tu la, dah jd mslh kurg minum air pulak.. adehhh

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: