November 26, 2020

Punca Lagu Bawaku Pergi Zizan Dan Kaka Diharamkan Kerajaan

Punca lagu bawaku pergi nyanyian zizan dan kaka telah diharamkan kerana maksud lirik lagu yang tidak menyenangkan sesetengah pihak. Bawaku Pergi dendangan Zizan & Kaka telah diberhentikan penyiarannya apabila ada pihak tertentu yang mengaitkan lagu tersebut dengan unsur-unsur negatif yang boleh mengalakkan lagi kes lari dari rumah di kalangan remaja.

 

Lirik Lagu Bawaku pergi -Kaka feat Zizan
bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali
tengah malam nanti
tolong jangan lupa
jangan mungkir janji
aku dah teruja
sudah cukup lama
aku tunggu saat ini
sejak kali terakhir kau hantar pulang
hidup sungguh sepi
tolong jangan bilang mama
tolong jangan bilang papa
malah jangan bilang teman karibmu
jangan bilang sesiapa
oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh
bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali
mata dalam kaca, topi berceloreng
sarung tangan hitam, atas muka ada topeng
hanya perlu siul, tidak tekan loceng
hero sudah sampai, cepat terjun dari loteng
kita terus ke sempadan aku pacu, engkau bonceng
bawa bekal air muka cuci aib bopeng
lari dari kewajipan, tanggungjawab ponteng
lari dari kenyataan, mula kisah dongeng
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
sambil cari yeti kita boleh cari (what?)
tinggalkan dataran, puncak dunia kita duga
tinggal kemewahan cuba cara hidup purba
lari-lari baling bola salji depan gua
tidak jumpa yeti moga-moga jumpa syurga
bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali
bila kita pergi
apa kan berlaku
siapa kan peduli
siapa ambil tahu
hidup kita tempuh
untuk apa saja
tidak kira mana kembara membawa
kita kan bersama
oh, buku merah jangan lupa bawa
moga-moga belum tamat tempoh
kali ini kita pergi lebih lama
pergi lebih jauh, ayuh
bawa aku pergi
pacu laju-laju
kita lari dari realiti
bawa aku pergi
pacu laju lagi
malah kita
tak perlu kembali

ajumohit

Hi sayalah tuan blog!!

View all posts by ajumohit →

7 thoughts on “Punca Lagu Bawaku Pergi Zizan Dan Kaka Diharamkan Kerajaan

    1. Levih baik dengar lagu ni dari dengar lagu orang putih yang membawa maksud agenda illuminati

  1. baca ttg isu lagu ni dah lama. tapi betul jugak kalau tgk pd liriknya macam galakkan budak2 lari dari rumah je.

  2. kenapa tak haramkan citer rempit, adnan sempit, kl drif, kl gangster..galakkan belia jadi hampas kelapa…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: