Sewaktu Gegaran tu, kami di Cendol Pak Akob, Shah Alam

 Cendol Pak Akob Seksyen 16 Shah Alam
Petang semalam Aceh digegarkan dengan gempa bumi berukuran 8.9 pada skala Richter di 364 kilometer ke barat daya daerah Simeulue. Yang mana gegaran kuat daripada gempa itu turut dirasakan negara jiran termasuk Malaysia dan Thailand. Amaran tsunami turut dikeluarkan dan penduduk di negeri yang berkenaan diminta supaya menjauhi dari kawasan pantai. Dan Alhamdulillah pada sebelah malamnya amaran tersebut ditarik balik.

Sewaktu itu kami berada di Shah Alam, menikmati cendol Pak Akob ni. Tapi tak terasa apa2 gegaran. Tibalah jam 6 petang tgk Iphone banyak entry tentang gegaran ini. Memang terkejutlah, sebab bacaan gegaran tu memang kuat. Sebab masa tsunami dulu pon gegarannya 9.3 skala Richter.
 
 Rojak dia
Semalam kami saje berjalan2 di Shah Alam, takde mende nak buat kan. Jadi dulu hubby ini belajar di UITM Shah Alam. So dia tahulah mana2 tempat2 best untuk makan2 ni. Jadi dibawanya kami semua ke gerai cendol Pak Akob ni. Daku ni memang peminat cendol pulut kekdahnya. Jadi semua pon balon, sedap tak sedap belakang citer tapi biasanya komenku itu sedap belaka heheheheh…
 
Hubby yang blanje
Dah serupa jalan2 cari makan kan hehehe, hari2 update makanan je,  jangan korang jemu nak baca sudahlah kan hahaha…Adam waktu ini tido dipangkuan ibu dia. Sebab itu ibu dapat menikmati cendol dengan aman skalik ;)…
 
Biasalah, model2 makanan hehehhehe
Sekian, pendek je entry hari ini.
Tak sempat nak pikir ayat bombastik lagi hehehehe
BACA  Kebolehan buat belon macam clown

17 thoughts on “Sewaktu Gegaran tu, kami di Cendol Pak Akob, Shah Alam”

  1. akak pun feveret ngan cendol ni
    tok umi n mil akak dok sibuk cerita pasal gegaran. akak terkebil sowang2 pasal akak tak rasa apa2 pun…hehehehe

  2. Salam Aju,

    Alhamdulillah tidak kedengaran kehilangan nyawa di mana-mana ketika gegeran berlaku.

    Cendol Pak Akob dan rojaknya yer. Tempatnya di depan Masjd Tun Uda di Seksyen a=16.

    Kak Ani pun kalau nak makan cendol akan ke situ juga. Tapi rojaknya kurang sikit, tapi bolehlah orang melayu punya. Makan tanpa was-was.

  3. sedapnye tgk cendol n rojak tu..telan air liur je dari kejauhan ni.pasal gegaran tu..patutlah smlm anak akak yg tgh dok baring2 atas katil bertanya pada akak..sapa yg tolak2 katil dia..rupa2nye psl gempa di Aceh tu

  4. Tempat kakak tak ada rasa pun Aju. Tapi bila ada berita petang tu baru kakak tahu.

    Mujur cendol dlm mangkuk tak bergegar sama ye Aju..

  5. salam kak aju.. sihat ke? berita pasal gegaran tu btul btul menakutkan kite kan.. takut takut kjdian tsunami terjadi lg.. ksian pada mereka yg terlibat.. hehehe.. yana pun suke cendol.. lg best kalau letak pulut.. hehehe

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: