Umum Berderau Darah Ibu Semalam June 14, 2012

My Najwa
Berderau darah ibu semalam, pukul 7 malam macam biasa bas sekolah tu akan turunkan Najwa depan rumah ni (Najwa sekolah sesi petang). Semalam ibu dengar ngauman bunyi bas itu, berhenti dan ibu tunggu jugak Najwa berlari bagi salam masuk rumah tapi suasana senyap je,
Yang kedengaran hanyalah suara pakcik bas menjerit bertanyakan sesuatu. terus darah ibu berderau rasa macam naik sampai ke kepala. Rasa nak gugur jantung ibu bila terus terlintas di pikiran Najwa takde dalam bas tu. Najwa tertinggal bas ke?
Terus capai tudung, meluru keluar, terus ibu jerit “Najwa”!! Ye ibu, Najwa ada depan pagar ni..(Di sebalik kereta ibu yang parking di porch tu)
Allahuakbar!!! Lega-seleganya hati ibu bila mendengar suara Najwa menyahut panggilan ibu,
Ibu : Najwa, Kenapa Ayah Le marah2 tu?
Najwa: Bukan marah, Ayah Le tanya mana Azmir, sebab dia takde dalam bas, kakak dia je ada.
Ibu : Ya Allah, macamana boleh tertinggal pulak si Azmir tu?
Najwa : Entah…(berlalu depanku sambil tanggal kain dan baju sekolah) 😉
Daku doakan moga Azmir selamat sampai rumah, tak tanya lagi apa kisah si Azmir seterusnya…
P/S : Ish mintak dijauhkanlah dari berlaku perkara sebegini, daku ada tinggalkan no handphoneku di beg Najwa, in case ada emergency macam ini kan, moga Allah sentiasa bersama anak-anak kita…

Tags :

15 Comments

  • ♥ Wina ♥ posted on June 14, 2012 at 12:50 am

    mane x berderau darah kalau macam nie? kalau wina pun sama, boleh jd giler

    sib baiklah Najwa tak ape² & harap² Azmir juga sama

    Reply
  • ☆*♥L@dy @yU♥*☆ posted on June 14, 2012 at 12:51 am

    mcm mana x double check jumlah student naik bus tue?? perkara mcm ni selalu jadik la…dulu ai pun kena tinggai gak masa sek…apek tue sedaq ai x der masa smpi kt umah…apa daaaa sakit hati giler

    Reply
  • kak tini (umialya) posted on June 14, 2012 at 1:09 am

    fuhhhh lega

    Reply
  • fiza posted on June 14, 2012 at 1:35 am

    Siapa tak berderau aju kalau jadi macam nih. Skang ni mcm² kes.

    Reply
  • kakngah posted on June 14, 2012 at 1:41 am

    ju.. si adam kan.. masa darjah satu.. pernah sekali tu tak sampai rmh. dah pkl 7 mlm ni. menggelupur aku laki bini cari. tny drebar bas, tak nampak katanya. melilau laki BS cari kat sklh agama lak. dh la blkg sklh agama ada lombong. hujung2. tokey bas call.. jumpa tgh tido kat lantai bas. drebar tak nampak. bila tokey nk kunci bas, dia tutup tingkap sampai blkg.. baru nampak si adam. jam tu.. Allah je yg tau betapa leganya aku laki bini…

    Reply
  • Kakzakie posted on June 14, 2012 at 2:00 am

    Allah… kakak ingatkan perkara yg tak baik Aju. Syukurlah tak ada apa. Memang bimbang kalau anak tertinggal bas.

    Reply
  • anisalya posted on June 14, 2012 at 2:02 am

    macam mana la si kakak blh tak perasan adiknya tak ada?

    Reply
  • @e_da posted on June 14, 2012 at 2:20 am

    lega najwa ada… camana pulak kisah budak tu ya.. kalau tertinggal sorg2 jgnla jd apa2 kat dia…

    Reply
  • aanie posted on June 14, 2012 at 3:41 am

    alahai najwa…mana tak berderaunya darah ibu tu….
    nasib xde pape……

    Reply
  • miloais milo posted on June 14, 2012 at 3:51 am

    alhamdulillah… tak de apa2 yang tak elok berlaku
    memang risau ye kalo anak2 tertinggal bas sekolah ni…
    kalo masa nak pegi tak pe lah jugak
    masih di rumah…
    ni kalo dari sekolah… memang gelabah tu tak tau nak kata lah….

    Reply
  • LiLy @ MumMyQiStInA posted on June 14, 2012 at 4:00 am

    Nasib Baik Najwa tak apa2..
    Alahai siannye budak tu..moga dia selamat sampai dirumah…

    Reply
  • fieda posted on June 14, 2012 at 5:57 am

    boleh bayangkan mcmna aju berderau darah tu,..fieda gitu gak aju…kalau on time budak2 ni tak sampai umah..mula berdebor prut..

    Reply
  • syiela posted on June 14, 2012 at 7:09 am

    syukur bukan najwa yang tertinggal bas.. moga di jauhkan la.. bab2 cam gini kita mmg cepat gabra sikitkan

    Reply
  • MamaEma posted on June 14, 2012 at 9:06 am

    kalau ema pun berdaru juga… kalau bab anak-anak memang tak boleh ambil endah tak endah..bagus juga pakci bas tu..bertanya budak-budak yg naik basnya..prihatin lah pakcik tu

    Reply
  • IntaNBerliaN posted on June 14, 2012 at 6:35 am

    seriau mula2 baca entry ni.. mmg berderau lah darah kalu camni… mmg bagus cara kak ju tggal no hp tu..

    Reply
  • Leave a Reply