November 26, 2020

Mari belajar menjahit baju kurung

20120813-144041.jpg

Korang minat menjahit tak? Daku minat tapi tiada masa nak menekan pedal mesin jahit tu, pedal ke kita panggil benda alah tu? Takpelah janji korang paham. Kalau dulu-dulu mesin manual je kan, sekarang ni semuanya sonang, pakai karen, tekan je berdosup poie nyo.

Kat Opis ni memang ramai yang tangan berseni kecuali daku hihi. Dahlah pandai menjahit, pandai pulak buat kuih. Pakej lengkaplah sebagai seorang wanita berkerjaya. Mana nak keje lagi, menjahit lagi, belajar masak pulak, salute betul ngan diorang ni.

20120813-144028.jpg

Yang ni hasil tangan opismateku, tapi bukanlah baju kurung tapi gown budak pompuan, cantik kan? Memang kreatif sangat dia ni. Kalau baju kurung dan blouse anak, memang dia jahit sendiri je. Kami nilah tukang komen hasil jahitan dia tu. Seronoknya pandai menjahit sendiri ni kan.

20120813-144035.jpg

Kalau korang nak belajar menjahit, bolehlah tengok Panduan Baju Kurung Tradisional. Jahitan asas ada di sini, mana tahu dari minat boleh menjadi sumber pendapatan pulak kan, jimat duit dari hantar ke kedai, nak fesyen apa pun boleh.

Insya Allah pas bebudak ni dah besar nak belajar menjahit, senang nak jahit baju kurung diorang ni, sebab baju kecil comel je kan, mesti kejap je nak ngadapnya tu ;). Kalau minat dan ada modal nak beli mesin semua pon boleh kan. Chaiyok!

ajumohit

Hi sayalah tuan blog!!

View all posts by ajumohit →

One thought on “Mari belajar menjahit baju kurung

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: