Lipas-lipas yang bermaharajalela

Uishhh tajuk tu ngeri tak? Hehehe….Rumah korang banyak lipas tak? Sejak 2 minggu ni, banyak betul lipas bertiga ni kat rumah. Setiap hari ada je muka lipas-lipas ni, dari pagi sampailah malam! Kalau hari Sabtu Ahad amboi! Takde nak buat keje lain dah, asyik duk memerhati si Lipas ni je. Sampaikan balik sekolah tu, disuruh mandi dan solat punyalah liat.

Photobucket Pictures, Images and Photos

Photobucket Pictures, Images and Photos

Saya cerita ni bukan lipas betul tu tapi kisah Oggy & the cockroaches ni ha. Baru-baru ni Si Najwa, Najiha dan Adam dah mula jatuh hati tengok gelagat lipas-lipas yang suka membuli si kucing ni. Yang paling geram saya pun boleh terbabit sama dalam ini cerita haha!! Seronok pulak saya tengok kartun ni, siap boleh marah kenapa asyik si lipas je menang, si kucing asyik kene buli teruk-teruk macam tu sekali.

Photobucket Pictures, Images and Photos

Isunya takdelah sampai nak membunuh si lipas tu cuma nak kurangkan anak-anak ni dari menonton sampaikan tak boleh nak buat kerja yang lain pulak. So saya tetapkan jadual. Maghrib memang tak boleh menonton TV sampai jam 8 malam. Saya pun memang tak ikuti drama tv3 tu. Huhu memang kene banyak berkorban ;(. Saya memang tiada Ipad or tab semua tu, jadi saya masih boleh bertolak ansur kalau anak-anak nak tengok kartun, tapi dengan syarat homework dan apa kerja yang sepatutnya siap sudah dilangsaikan ;).

Photobucket Pictures, Images and Photos

Saya senang je, psiko si Najwa, anak-anak yang lain pun ikut je hihi. Saya akui dengan anak-anak memang saya garang dan tegas. Moga-moga mereka boleh mendengar kata dan jadi insan berguna.

Banyak dugaan dalam mendidik anak-anak sekarang ni, zaman dulu-dulu rumah saya tiada elektrik macam sekarang ni. Rumah felda, serba serbi kekurangan tapi kasih sayang mak dan arwah ayah memang melimpah ruah ;). Saya dah masuk darjah 5, barulah elektrik ada sepenuhnya. Huhu sedih pulak mengimbau kisah lama ye ;), tisu tisu…

BACA  Kenapa baby pakai pempes BESAR, TAPI....

Bagi saya itulah penguat semangat untuk bekerja lebih baik berbanding dulu. Alhamdulillah kehidupan lebih selesa, tapi itulah asyik nak tonton tv je pulak kerjanya. Apapun selagi boleh dikawal, pada saya Insha Allah oklah kan? ;).

21 thoughts on “Lipas-lipas yang bermaharajalela”

  1. Citer ni dhlamaaaa..sy msa sklh dlu wiken pgi2 wajib tgk citer ni..mmg best pon layan.tmpg sakit hati tgk asyik kucing je kna buli..hahaha

  2. samala ngan uwais suka beno layan lipas2 ni…sib baik adiknyer tak terjebak…yang bestnyer kisah silipas ni dari pagi sampai kemalam lepas oggy…oggy lagi dah nak termuntah cerita yang sama pulak tu…duk ulang2 kan..uwais saya bagi syarat kalo dia menonton sejam sejam lagi kena belajar dan kena layan adik buat colouring…

  3. Entah dah berapa umo lipas2 ni… lama dah on air. Mmg berhantu lipas2 ni, sampaikan bapaknye pun tergolek skli ngan anak2 menonton..nasib baik laa emaknye ni kebal, tgk sekejap lepas tu lipas 3 beranak tu pula yg tolong tengokkan…ngehhhh

  4. citer ni kalau tgk, mmg melekat.. suka jugak… tapi tak tgk selalu, nanti tak jadi kerja.. haha

    bila dah de anak2 ni, mmg kena kasi can lah, kalau tidak, mau dibuat perangai.. kartun pun, kartun lah..

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: