Durian Udang Merah itu owesome!

20130815-082631.jpg
Si Udang Merah

Siapa kat sini hantu deroyan?? Saya?? Janganlah tanya, apa yang tak berhantu? Semua makanan pun tengok boleh naik antu ;). Sebenarnya si Adam ni yang duk sebut-sebut nak makan durian. Saya pun pantang dengar, asal Adam teringin, tekak saya pun teringin juga. Eh eh Adam ngalahkan orang mengandung je ko ni ye. Tapi masa saya mengandung dulu pun suka sangat makan durian, orang kata tak elok sebab durian ni panas. Tapi masa tu saya makan sekadar nak lepaskan keinginan tekak ni je. Kata orang kalau tak dapat makan tu ngences je nanti ;).

20130815-082640.jpg
Berebut-rebut nak rasa

So masa lalu Jalan Sentul aritu, memang ada satu port jual durian depan kondo opposite kedai used car. Saya pernah dengar nama Durian udang merah tapi belum pernah tengok rupa dia apatah lagi nak merasanya. So cakap kat suami, bang kalau ada durian tu nanti abang beli ye. Selalu memang suami je yang turun dan pergi beli, saya dan anak-anak tunggu je dalam kereta, macam saya cakap, kalau semua turun kang lain pulak jadinya ;). Tengok dari jauh, uishhh semua pun sodap ;).

20130815-082647.jpg
Lemak berkrim disukai ramai

So dapat jugaklah uols!! Durian udang merah ni RM20 sekilo, tapi suami beli 2 pek ni harganya RM25 hengget, jadikla sebab nak rasa je. Tapi kan, ya ampunnnn sedap bangat rasanya!! Memang lemak manis berkrim disukai ramaiiii!!!! Huiyo bahaya entri ni, kalau orang mengandung baca sah-sah terus pi cari, takpelah nasib baik durian pun dah tak bermusim sekarang, memanjang ada je kat tepi jalan atau kat pasar malam. Kalau korang tak jumpa komen je kat sini nanti saya pi carikan, harga dah jadi RM50 sekilo muahahhahaha.

BACA  JJCM Nasi Bamboo Sungai Klah, Sungkai
20130815-082654.jpg
Hantu-hantu durian 🙂

Tengok cara susunan tu dah macam udang, masuk dalam tekak macam lalu macam gitu-gitu je, tak sempat nak rasa udang galah ke udang harimau ;). Tengok warnanya tu taklah merah tapi rasanya owesome!! Ok lepaslah keinginan si Adam nak makan durian, lepas tu semalam dah rasa panas sikit badan dia, lupe pulak nak suruh minum air masak letak kat pangsa kulit durian tu.

20130815-082700.jpg
Lebor senyuman ye hehe

15 thoughts on “Durian Udang Merah itu owesome!”

  1. 20 sekilo ok lah kannn

    tapi akak x pernah beli .. doyan di kg akk nie pun dah banyak ..
    sejak seminggu raya .. hari2 di jamu doyan .. naik muak lak ekeke 😉

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: