Umum Adam suka lagu nget nget September 12, 2014

Spread the love

Hahaha lagu apa nget nget tu?? Mesti keinginan nak tahu korang membuak sangat kan? Anak lelaki saya ni suka sangat lagu nget nget ni, cara sebut tu macam ni, korang sebut perkataan “senget”, ha nget itu yang saya maksudkan. Barulah korang boleh imagine tang mana nget yang dimaksudkan nanti. Setiap kali naik kereta ibu, mesti Adam request nak lagu nget nget. Lagu yang dimaksudkan ialah ‘Kasih Padamu – Hafiz Hamidun”.

Rasulullah dalam sirahMu
Ku temu tulusnya cinta
Demi umatMu berkorban jiwa
Sehingga hujung nyawa

Kau di utus atas nama Kebenaran
Dengan fasih lidah beri penjelasan
Sabar dalam apa jua keadaan
Tak goyah dengan ranjau tekanan

Walau diri bisa menakluki tahta
Tetap rendah hati penuh sederhana
Segalanya demi LillahiTaala
Azimat yang berharga

Rasulullah dengan hikmahMu
Terpancar syiar agama
Mengubah gelap Menjadi terang
Menghapus jahiliyah

Rasulullah Engkau tinggalkan
Semangat juang tertinggi
Membina satu aqidah
Membangun Iman dan dilapangan Mujahadah

Sahih hadith dan AlQuran
Menjadi sumber cahaya pedoman
Hanya itu yang Kau wariskan
Akan selamat di dunia akhirat

Rasulullah Terlalu Rindu
Padamu Junjungan Jiwa
Didalam sunnah yang utama
Menyambungkan kasih denganMu

Rasulullah dalam sirahMu
Ku temu tulusnya cinta
Demi umatMu berkorban jiwa
Sehingga hujung nyawa
Rasulullah dengan hikmahMu
Terpancar syiar agama
Mengubah gelap Menjadi terang
Menghapus jahiliyah
Ya Rasulullah Ya HabibAllah

Uishhh kemain suka sangat dia dengan lagu ni. Tak jemu dengar sampai habis, dan akan request untuk diulang-ulang biarpun berpuluh kali. Hmmm kami jelah yang redha mendengarnya. Biarpun satu CD tu ada 10 lagu berderet, hanya lagu nget nget ni aje menjadi poojaan hati Adam. Sampai saya kata, kita dengar lagu lain dulu ya Adam, kesian dia penat nyanyi lagu nget nget ni, kita bagi dia rehat dulu ya, nanti kita suruh dia nyanyi lagi, amboih pandai ibu dia psikologi kan, haruslah hehehe. Adam ok je, dia pun faham perasaan nget nget :).

Dia yang bunyi nget-nget tu, lagu masa mula-mula si Hafiz nak menyanyi tu, kan macam ada lagu permulaan yang mendayu kan ha itulah dia nget nget yang Adam maksudkan. Masa awal-awal dulu kitaorang memang tak faham pun, ingat lagu apalah si Adam ni nak dengar kan, rupanya lagu nasyid ni, emm sejuk perut ibu dia mengandungkan Adam. Ok bolehla layan lagu ni ya, salam Jumaat semua!!!


Spread the love

Tags : ,

6 Comments

  • Hairul Azni posted on September 12, 2014 at 9:07 am

    Haha..macam2 la si Adam ni..ingatkan lagu apa la Nget Nget tu..rupanya lagu nasyid…bagus..bagus!
    Hairul Azni recently posted..Soalan UPSR Bocor, Kertas Sains Dan Bahasa Inggeris Ditangguh Ke 30 September 2014My Profile

    Reply
  • Ibulala posted on September 12, 2014 at 4:43 pm

    Tak pernah dgr lagi lagu ni.

    Reply
  • Bahrain posted on September 12, 2014 at 9:15 pm

    hahaha, memang klako kan isyarat budak2x. hehe comel je
    Bahrain recently posted..UPSR : Kenapa Boleh Bocor?My Profile

    Reply
  • Fiza Rahman posted on September 15, 2014 at 11:12 am

    Alaaaaa…tak blh tgk video ni.
    Fiza Rahman recently posted..Kosong…Kosong…kosong…!!!My Profile

    Reply
  • suri posted on September 15, 2014 at 12:18 pm

    tak pernah dengar erk..oh tidak saya ke yang pelik hii

    Reply
  • syukur posted on October 4, 2014 at 2:19 pm

    Kesukaan yang sangat bagus, karena suka dengan lagu nasyid.
    syukur recently posted..Penyebab Penyakit Kulit PsoriasisMy Profile

    Reply
  • Leave a Reply

    CommentLuv badge