Tadika NimbleBee Islamic Entrepreneurial

Tadika NimbleBee Islamic Entrepreneurial.

Korang dah daftarkan tadika anak-anak ke belum?

Nak hantar anak ke sekolah seawal 2 tahun?

Ok ke nak hantar awal-awal ni? Tak menangis ke anak tu nanti?

Nanti diorang boring tak kalau ke tadika seawal usia tu?

Sebenarnya pucuk pangkalnya terpulang pada ibu bapa itu sendiri. At least kalau hantar awal dapatlah diorang ni belajar berkawan kan. Dapat mengenal asas pembelajaran dan bercampur gaul dengan rakan sebaya.

Tadika NimbleBee Pra Sekolah Keusahawanan Islam

Ha kalau nak tahu tadika NimbleBee ni  konsep dia adalah pembelajaran yang memberi tumpuan kepada pendidikan lebih bersifat praktikal, selain mendedahkan kanak-kanak dengan kemahiran yang mampu membina fokus mereka seawal usia yang mungkin.

 

Yang menariknya di NimbleBee ini kanak-kanak dididik dengan etika serta kemahiran dalam perniagaan antaranya kebolehan berunding, kesedaran sivik, peka dengan persekitaran, lebih praktikal dalam menyelesaikan masalah serta membantu menjadikan diri lebih yakin dan mampu bertolak ansur dengan orang lain.

Kira kalau masuk pra sekolah ni bebudak ni bolehlah belajar macamana nak berniaga. Jaga kedai, jadi cashier, jadi usahawan.

So kat situ dah didik cara komunikasi diorang. Cara atasi perasaan malu dan pandai bergaul.

 

Itulah istimewanya penekanan pendidikan di tadika ini yang mana memberi tumpuan kepada pembinaan sahsiah diri melalui pengetahuan dalam asas perniagaan.

Kanak-kanak akan dilatih dengan asas perniagaan mengikut ajaran Islam, manakala sesi pembelajaran berjalan secara interaktif dan bersifat 2 hala antara tenaga pengajar dan pelajar.

Cara ini lebih efektif untuk menjadikan kanak-kanak lebih yakin dan faham. Mereka juga diajar membaca dan mengira secara lebih praktikal.

Kalau korang nak tahu, seorang guru memantau 15 orang pelajar pada satu-satu masa supaya dapat membantu perkembangan bagi setiap pelajar.


NimbleBee beroperasi di 6 buah cawangan iaitu di Subang Bestari, Setia Alam, Alam Impian, Emerald Rawang, Vista Alam dan Sri Hartamas. Ada yang berdekatan dengan ruman korang tak? boleh cepat hubungi nombor tertera di atas untuk keterangan lanjut berkenaan Tadika NimbleBee.

Saya yakin ramai ibu bapa yang inginkan pendidikan islamik untuk anak-anak meraka kan.

Antara silibus pelajaran adalah keusahawanan, sesi bercerita, belajar menggunakan deria, praktikal kehidupan, budaya, agama, Bahasa Arab, Mandarin, Inggeris, sukan lawan pedang, solat, doa, menghafaz dan membaca AlQuran, seni, muzik, matematik, sains teknologi, IT dan memasak.

Dan untuk itu ada 3 pakej yang disediakan untuk mencapai potensi diri terbaik iaitu

1) Nimble Dawn

2) Nimble Rise

3) Nimble Dusk.

Dari segi yuran bulanan

Nimble Dawn : Rm350/month (8am-12noon)
Nimble Rise : Rm600/month (8am-3pm)
Nimble Dusk : Rm750/month (8am-6.30pm)

 

Ok pastinya anda dah dapat serba sedikit gambaran tentang Tadika NimbleBee ini.

Anda berminat nak tahu dengan lebih lanjut?

Sila semak tadika Nimblebee Islamic Entrepreneurial terdekat dengan anda dan hubungi talian yang tertera di untuk keterangan yuran pendaftaran, yuran bulanan dan sebagainya.

Subang Bestari 
No. A-03-01 & A-03-02, Arena Bintang, Jalan Zuhal U5/178,
Seksyen U5, 40150 Shah Alam, Selangor
(Next to Star Avenue)
011-520 000 82

Emerald Rawang
No. 1, Jalan KE 6/2, 48000 Rawang, Selangor
(Entrance through Emerald East/Close to Chinese school)
011-520 000 83

Setia Alam
No. 8 Jalan Setia Dagang, AJ U13/AJ Setia Eco Park,
Setia Alam, 40170 Shah Alam
(Close to IDRISSI School, In front of ZAWARA COFFEE)
011-323 888 84

Vista Alam
F-1-29 & F-2-29 Vista Alam, No. 3 Presint 4.5,
Seksyen 14, Jalan Ikhtisas 14/1,
40000 Shah Alam, Selangor
(infront of DEMC/ UMNO Building)
011-520 000 81

Alam Impian
No. 1, Jalan Tun Teja 35/13, Ukiran Alam Impian,
Seksyen 35, 40470 Shah Alam, Selangor
(Close to Alam Impian Mosque)
011-323 888 85

Sri Hartamas
No. 2 Jalan Sri Hartamas 2
50480 Kuala Lumpur
(Next to Sri Hartamas Food Court/ Close to PETRONAS)
011-520 000 84

ajumohit: Hi sayalah tuan blog!!

View Comments (4)

Recent Posts