Mencari pembantu rumah cekap & terlatih? Hubungi Agensi Pekerjaan Cempaka Allied Sdn Bhd

Sebagai ibu bekerjaya yang punya ramai anak-anak ni, ada kalanya saya memikirkan untuk mencari pembantu rumah yang cekap & terlatih. Dapatlah membantu meringankan bebanan menguruskan hal rumahtangga seharian. Dari hal menguruskan anak-anak, menyeterika baju sekolah, membasuh baju, mengemas rumah, mencuci pinggan, mengemop lantai, vakum rumah dan sebagainya.

Kalau nak disenaraikan tugas para ibu ni memang tak tertulis sebenarnya. Antara alternatif untuk membantu para ibu bekerjaya ini adalah dengan mencari pembantu rumah yang boleh membantu dalam segala aspek tugasan di atas. Kalau saya memang nak sangatlah sebabnya terasa ringan sikit apabila ada yang membantu saya nanti.

Agensi pekerjaan Cempaka Allied
https://www.maidagencymalaysia.com

Jika anda pula sedang memikirkan untuk memiliki seorang pembantu rumah yang cekap dan terlatih, nah Agensi Pekerjaan Cempaka Allied Sdn Bhd ada jawapannya. Mereka mempunyai pembantu yang sememangnya terlatih, sihat, bersih dan berpengalaman dalam hal-hal urusan rumahtangga.

Agensi Pekerjaan Cempaka Allied Sdn Bhd ( CEMPAKA ALLIED) is a licensed recruitment company which commenced its operation in 2003. We are an established home grown recruitment and maid agency in Malaysia providing effective personnel recruitment services to either corporate company or home employer.

Established and registered by Ms. Siti Zarina Bt Ismail as the main shareholder cum Director, she manoeuver the management and administration operations.

Pembantu rumah mereka adalah dari Filipina, Indonesia (Acheh & Jawa), Thailand dan Vietnam berdasarkan permintaan dari majikan. Kalau nak tahu prosedur urusan menggaji pembantu rumah ni, anda perlu menyediakan dokumen berikut:-

Senarai Semak Permohonan untuk Pembantu Rumah Asing (PRA) yang anda boleh rujuk DI SINI

  1. Borang PRA1
  2. Borang Permohonan Pas Lawatan (IM.12-PIN.1/97)
  3. Borang Permohonan Visa (IM.38-PIN.1/93)
  4. Borang Personal Bond (RM10.00 Setem)
  5. Perjanjian kontrak (RM10.00 setem)(2 set asal & 2 set salinan)
  6. 1 salinan IC Suami & Isteri
  7. 1 salinan passport pembantu rumah asing. (detail, page stamp masuk)
  8. Borang perakuan daripada majikan yang x guna Agensi (permohonan individu) – Lampiran C
  9. 1 salinan kwsp (both)
  10. 1 salinan slip gaji 3 bulan (both)
  11. 1 salinan sijil lahir anak bawah 15 tahun
  12. Bil utiliti tertera alamat rumah (pengesahan: if berbeza dgn alamat rumah)
  13. 1 salinan sijil khawin
  14. Surat Permohonan (Rayuan) JP Visa
BACA  Cuti-cuti Malaysia | 4 tarikan 'awesome' di Port Dickson
Agensi Pekerjaan Cempaka Allied

Senang kan kalau ada pembantu rumah, kita ni kalau balik dari tempat kerja mesti dah penat, dan sampai di rumah tu tengok pula rumah bersepah mesti sedikit rasa stress di hati ;). Sekarang dengan adanya pembantu rumah dari Agensi Pekerjaan Cempaka Allied, dah tak susah-susah lagi nak buat itu ini. Semestinya kita juga ada banyak masa diluangkan bersama anak-anak dan keluarga.

Pembantu rumah bukan setakat terhad untuk membantu dalam hal menguruskan hal rumah tetapi juga membantu menjaga bayi dan anak-anak anda, menjaga ibu bapa yang sudah tidak upaya, dan tidaklah kita terfikir untuk menghantar mereka ke rumah orang-orang tua. Kata orang selagi hayat dikandung badan, kita akan cuba berikan sumbangan yang terbaik untuk mereka yang tersayang.

Dan anda juga tidak perlu risau jika pembantu rumah ini lari, kerana agensi ini memberikan jaminan untuk menggantikannya mengikut terma dan syarat mereka. Hmm lega kan sebab bukan mudah bila pembantu lari, kita yang bekerja ni sudah pastilah terpaksa ambil cuti untuk menguruskan segala urusan sementara menunggu untuk dapat pembantu yang baru. Jadi untuk anda yang ingin mendapatkan maklumat selanjutnya, anda boleh hubungi maklumat lanjut seperti tertera di bawah :-

Main office : No 12-B , Jalan Kenari 11,, Bandar Puchong Jaya, Puchong, 47100 Puchong, Selangor, Malaysia

E-mel: clientmanagement@grgroup.com.my

Whatsapp: 012-6667254

Laman Facebook: https://m.facebook.com/cempakaalliedsdnbhd/

Instagramhttps://www.instagram.com/MaidAgencyMalaysia/

Laman Web Rasmi: https://www.maidagencymalaysia.com

7 thoughts on “Mencari pembantu rumah cekap & terlatih? Hubungi Agensi Pekerjaan Cempaka Allied Sdn Bhd”

  1. Fuh… Bestnya ada Pembantu Rumah..
    Dulu saya pernah ada sorang pembantu rumah warga Indonesia..
    Sempat kerja sebulan jer…
    Lepas tu saya terpaksa hantar balik.. Sebab medical Check up tak lepas… Huhuhu…

    Lepas tu dah rasa serik dah nak ambil pembantu rumah… Takut berulang perkara yang sama…

  2. mudah ada pembantu rumah, kita yang bekerja dan penat balik rumah boleh ada masa untuk rehat…tapi harap agensi yang disediakan memang betul-betul bertanggungjawab… adik ema dah beberapa kali kena..pembantu rumah lari…sekrang amik cuti tanpa gaji.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

%d bloggers like this: