Parenting Sanah helwah anak sulungku, dah 13 tahun pun kamu October 15, 2018

Masih segar diingatan ibu, 13hb Oktober 2004, jam 1 petang, ibu duk ulang alik ke toilet 5/6 kali rasa nak buang air besar. Tapi tak berak pun, sekejap duduk, sekejap bangun dari workstation opis ibu. Ofismate pun naik hairan kenapa kerap pulak kita ulang alik depan dia kan. Anak sulung ni biasanya kita memang takde...

Bra untuk ibu mengandung dan ibu menyusu yang selesa... October 7, 2018 in Parenting

Nursing Bra tanpa wire yang selesa Korang kalau dah mengandung mesti dah terfikir mana nak cari bra yang sesuai untuk ibu mengandung dan ibu menyusu yang murah dan selesa kan. Memang banyak kat pasaran sekarang ni. Zaman dulu memang susah nak cari yang murah dan...

Abadikan hari bahagia pada tarikh 18.8.18 August 20, 2018 in Parenting

Weehuuu semua. Assalamualaikum. Bahagia tak rasa hari ni? Alhamdulillah saya bahagia bersama suami, anak-anak dan keluarga tercinta. Pada yang rasa tak bahagia, semoga korang akan dilimpahi lebih rahmat dan semoga semua ujian ditempuhi dengan tenang dan sebaiknya. Biasa itu lumrah hidup, ujian ni datang...

Resepi Ayam Goreng Berempah Cepat dan Mudah July 23, 2018 in Parenting

Ibu anak ramai mesti rajin masuk ke dapur. Antara sebab musababnya bila dah reramai, makan pun mesti dalam kuantiti yang banyak. Jadi untuk memuaskan hati semua orang, lebih bagus kalau ibu dapat masak sendiri hidangan untuk pastikan semua anak-anak dan suami kenyang. Masakan pula...

Blouse mengandung selesa dan cantik dari ButikAlianajih... June 25, 2018 in Parenting

Hmmm itulah sindrom mak-mak mengandung, nak cari blouse mengandung selesa dan cantik. Korang beruntung yang mengandung zaman shopping di hujung jari ni, banyak giler pilihan baju yang cantik dan harganya berpatutan. Zaman saya dulu kalau mengandung susahnya nak cari blouse cantik dan comel macam...

Anak belum berjalan walau umurnya dah setahun 4 bulan... May 31, 2018 in Parenting

Anak saya yang kelima ni, Ammar Muizz dah pun setahun 3 bulan lebih. Dah nak masuk setahun 4 bulan pun, atau 16 bulan. Tapi masih belum boleh berjalan lagi. Setiap hari saya suami, kakak-kakak dan abang-abangnya, selalu je encourage dia untuk berjalan atau bertatih....

Bila anak mula nak belajar berjalan April 9, 2018 in Parenting

Anak ke 5 saya sudah pun masuk setahun dua bulan bersamaan 14 bulan. Nak tanya anak korang mula berjalan di usia berapa? Kalau ikutkan pengalaman anak pertama hingga 4, paling cepat umur setahun dah berjalan, paling lambat setahun 2 bulan. Tak kisahla tu, janji...