Umum Ride satu hari ke Cameron Highlands March 11, 2019

Hmm last ride ngan suami 2 bulan lepas kot. Baru jugaklah, saya pun dah lupa sebab jarang-jarang ride berdua ni. Kata anak ramai, bibik takde, so masa sangat mencemburui. Saya akui saya suka naik superbike, suka jenjalan makan angin, makan nasi, makan-makan pastu stress berat badan naik. Hahaha peel pompuan. Kalau ride ni selalunya suami...

Tebus point terkumpul IKEA, dapat jugak si Bekvam idama... March 7, 2019 in Umum

Saya ni bukanlah suka sangat pergi Ikea tu, tak sukalah pergi tempat sesak-sesak!!! Tipuuuuu!!! Hahaha Ikea oh Ikea, memang tempat berhantu, sapa yang tak suka pegi Ikea? Tahniahlah untuk korang yang berjaya menahan nafsu hahaha. Saya ke sini pun sebab nak tebus point terkumpul...

Baja organik Brogard rupanya mengandungi racun kimia be... February 24, 2019 in Umum

Brogard Cecair Kawalan Serangga Herba 100% Dua tiga hari ni duk kecoh dalam group FB Kebun Bandar yang mana pihak pertanian ada keluarkan surat kenyataan baja organik Brogard yang dikatakan selamat digunakan sebagai baja untuk pokok dan sayuran, rupa-rupanya mengandungi racun kimia berbahaya. Saya...

Ammar Muizz kesayangan sudah 2 tahun February 9, 2019 in Umum

9 Februari 2017 Saat ini, waktu ini, 2 tahun yang lalu lahirlah si kecil yang namanya Ammar Muizz. Waktu sarat ini ibu selalu mengadu dengan abah yang ibu dah tak larat nak berjalan lagi. Cepat penat, kaki bengkak dan tak sabar nak bersalin. Waktu...

Hapuskan siput babi si perosak sayur-sayuran February 5, 2019 in Umum

Jenis sayur yang ditanam Dalam banyak-banyak sayur, saya duk fokus tanam sayur sawi, bayam dan bendi sahaja. Sebab apa? Sebab sayur ni je yang kami sekeluarga suka makan dan pada saya yang ni agak cepat mendapat hasilnya. Dalam menanam ni pun ada cabaran tau,...

Hasil menabung tabungan paksa 2018 January 8, 2019 in Umum

Ha tajuk kemain tak menahan 😂😂. Dari tahun ke tahun kita ni memang banyak azamnya. Kalau disenaraikan mengikut hirarki anak tangga, saya yakin azam nak kurus tu kat tangga pertama 😁. Samalah saya pun setiap tahun nak kurus. Tapi idokle tercapai lagi berat idaman...

Kek Nutella Red Velvet sempurnakan sambutan Hari Lahir... December 8, 2018 in Umum

Ahad, 11.11.2018 yang lepas adalah Hari Lahir suami yang ke tuutttt, ssshhh rahsia. Masa ni hubby kita takde kat rumah dah 2 hari dah tau, bukan sebab merajuk tapi dia ke Gunung Ledang. Buat apa? Apa lagi kalau bukan aktiviti memanjat gunung. Memang hubby...