Parenting Cara menjaga tuala mandi agar tahan lama April 11, 2020

Cara menjaga tuala mandi agar tahan lama | Ok hari ini saya nak bercerita tentang tips penjagaan tuala mandi ye. Semua suka tuala mandi yang bersih dan harum kan? Emmm ok, kalau nak tuala sentiasa bersih dan wangi, satu je keyword kat sini yakni RAJIN. Rajinkan diri Rajin ni kalau selalu diamalkan semua kerja menjadi cepat,...

Jalan-jalan survey sofa baru May 9, 2017 in Dekorasi

Jalan-jalan survey sofa baru | Ingat lagi masa baru abis pantang aritu, suami tanya jom kita pergi survey sofa baru nak? Melompat saya keseronokan yahooo!!! bolehla pergi jenjalan walaupun kedai perabot tu 3km je dari rumah . Jom survey sofa baru Yela bosan kot...

Cara menanam bunga ros jepun pelbagai warna October 22, 2015 in Berkebun

Cara menanam bunga ros jepun pelbagai warna | Lepas pantang hari tu saya memang boleh dikatakan banyak masa terluang sampaikan boleh menanam bunga ros jepun. Mak jaga saya sampai hari yang ke 50 plus plus heheh lupa pulak hari ke berapa. Seronok kalau mak...

Pokok kelapa mula berbunga, lama menunggunya June 25, 2015 in Umum

Pokok kelapa mula berbunga, lama menunggunya | Sambil membelek-belek pokok tepi laman ni, sambil tu hari-harilah duk berdoa. berbuahlah wahai pokok kelapa. Beli rumah percuma pokok kelapa 😄 Sebenarnya pokok kelapa ni memang sudah sedia ada ditanam masa kami beli rumah ni dulu. Tapi...

Projek menanam rumput karpet di laman rumah March 5, 2015 in Dekorasi

Projek menanam rumput karpet Ha dah 2 bulan pindah rumah, ini adalah gambar pertama yang saya share ngan korang. Bukan nak menunjuk, jauh sekali nak membangga diri. Hanya nak kongsi perkembangan deko-deko yang dibuat oleh suami tercinta iaitu projek menanam rumput karpet. Takdelah nak...

Mengemas ruang kerja August 21, 2014 in Umum

Saya sukakan suasana yang tenang, aman dan mendamaikan. Hijau banyak memberikan saya ketenangan jiwa dan minda, sejuk mata memandang. Di meja kerja saya ni banyak kaitan dengan kehijauan contohnya pokok ni, sudah 2 tahun lebih bersama, memang subur ;). Walaupun tiada cahaya matahari, dia...

Bekas simpan beras murah dan comel untuk 12kg August 7, 2014 in Dekorasi

Bekas simpan beras murah dan comel | Saya suka masak, kalau tak masak pun at least saya suka lepak lelama kat dapur. Ingat tak jemu ke duduk dapur lama-lama? Jemu tau, tapi demi menyediakan makanan berkhasiat dan menyihatkan untuk seisi keluarga, apapun para ibu-ibu...