Berkebun Tanam sayur dalam pasu. Pokok kacang renek pun boleh. June 28, 2018

Hobi menanam sayur Cerita pasal kebun tepi rumah lagi. Kali ni saya tanam sayur dalam pasu pula. Sambungan selepas dah beberapa bulan tak update tentang kebun tepi rumah ni. Almaklumlah anak berderet, tak sempat nak jenguk sebab banyak fokus kerja rumah. Menanam ni pun hobi sampingan, bolehla hasilnya tu buat makan sendiri, kekdah dia, tanam-tanam dan tuai, dan tunggu...

Hasil tuaian sawi dan kangkung di kebun tepi rumah January 29, 2017 in Berkebun

Lamanya tak jenguk kebun tepi rumah ni. Bila dah musim hujan ni, takdelah nak menyiram sangat macam selalu. Alhamdulillah nampak subur dan mekar semua tanaman ni. Sayur yang saya tanam sebelum ni kangkung, sawi dan kacang panjang. Nampaknya dapat tuai sayur sawi dan kangkung...

Kebun sayur mini tepi rumah October 21, 2016 in Berkebun

Kebun sayur mini tepi rumah | Memang dah lama menyimpan hasrat nak bercucuk tanam ni. Sejak setahun lebih dah pindah rumah ni, lagi seronok nak berkebun. Adalah ruang di tepi laman ni, sambil berkebun sambil mengeluarkan peluh juga kan. Kalau dulu alasannya saya mengandung,...